Inaktuell Rasken | Gäng ansökan

Rasken

Medlem
Gick med
13 Augusti 2020
Meddelanden
38
Reaktionspoäng
12
Vad ska gänget heta? Brödraskapet Wolfpack (Håller på med nya och fräscha västar inför chapter 2)

Vad heter du i verkligheten? Helmer

Ditt födelsedatum: 16 Juni 2004

Hur ofta kommer du vara inne? Jag kommer att vara inne så fort jag får chansen men ibland kommer saker i vägen som man måste prioritera före Rollspelandet. Detta är väll ungefär de tider jag kommer kunna vara inne och rollspela:

Måndag: 15:30 - 22:00
Tisdag: 16:15 - 22:00
Onsdag: 15:00 - 22:00
Torsdag 15:30 - 22:00

Fredagar, Lördagar & Söndagar kommer att se lite olika ut beroende på om jag är hos min mor eller far. Jag har olyckligtvis bara dator hos min mor & har problem att få med mig den emellan av vissa anledningar. Är varannan helg hos min far så kommer ej ha möjlighet att vara inne då men när jag är hos min mor kommer det ungefär se ut såhär en dag som jag inte har någonting inbokat:

Fredag: 16:00 - 01:00
Lördag 14:00 - 01:00
Söndag 14:00 - 22:00

Hur många timmar har du på Fivem? Jag har ganska exakt 800 timmar på mitt nuvarande steamkonto

Berätta om din karaktär: Hans namn Jukka Mäkinen, 35 år, född i en liten by på Åland vid namnet Geta! Han växte upp med sin mamma och hans 2 lillebröder, Jukkas pappa var alkoholist och när Jukka var 9 år så valde hans pappa Mirkko Mäkinen att lämna sin familj för alkoholen. Jukka har alltid haft topp betyg i skolan han! Han gick polishögskolan och blev snabbt högt uppsatt inom poliskåren på Åland! När Jukka var 24 gick han på fest och träffade sin fru, Mika. De blev snabbt förälskade och fick sitt första barn bara 1.5 år senare! De gifte sig och bara 1 år senare fick de ett barn till! Jukka startade sin MC klubb Brödraskapet Wolfpack i Multistaden för något halvår sedan men den lades ner för att Jukka kände att han behövde åka på semester till Finland & hälsa på hans släkt & vänner samt att spendera mer tid med sina barn. Han har försökt att få livet på rätt spår igen men det går verkligen inte, Mika har startat skilsmässa & Jukka känner att de enda som kommer att fortsätta hålla honom vid liv är sina bröder från MC klubben, han hoppas verkligen på att kunna starta upp sin MC Klubb igen inom kort!

Varför ska just du få starta ett eget gäng? Jag känner att jag saknar en MC Klubb som engagerar sig i den sociala biten av rollspelet samt glider hoj, just nu känner jag att de/den MC Klubbarna som finns knappt visar upp sig & sina hojar (om de gör det har jag missat något!). Jag har tidigare haft Brödraskapet Wolfpack på multistaden, jag tyckte att det fungerade som en MC Klubb ska fungera. (så länge Jukka var president, tiden efter kan inte jag stå för) Men som sagt saknar ett gäng som gör annat än att skjuta & köra snabba bilar! Jag som president kommer även vilja har seröst rp som en riktig mc klubb och att man rösta vid bordet och sköta deal för att slipa skjuta. Vi kommer även hålla oss för att skjuta då jag tycker att många gäng som finns bara skjuter hela tiden. I stället kommer vi för söka lösa saker med deals och ord och inte skjuta en massa men om vi kommer skjuta kommer vi inte att klä oss som oss om vi ska skjuta och vi kommer aven inte vilja skapa gäng krig med andra gäng då vill vi i stället lösa de på andra sätt

Har du några med dig från start med gänget? Jag har möjligtvis några personer med mig några personer från start från förra tidens brödraskapet Wolfpack, jag kommer efter det endast rekrytera nya ansikten, ingen ska ha gratis biljett in i gänget bara för att de känner mig OOC alternativt kännerJukka ingame. Jag vill att alla som vill ska få en chans att vara med i en MC Klubb!

Vad tänker du att gänget ska ha för roll i staden? Jag tänker att gänget ska engagera sig socialt samt glida hoj och visa upp sig (dvs glida runt & vara trevliga mot folk). Jag kommer inte vilja att namnet eller västarna ska kopplas till något kriminellt smuts. Alla sidemoney så att säga ska inte blandas ihop med namnet eller västarna. Kort & gott: En MC Klubb som rollspelar för gemenskapen och den sociala biten.

Vilka erfarenheter har du inom gäng rp? Har tidigare varit President över ”gamla” Brödraskapet som fanns tidigare på multistaden, har också varit med i gamla Young Gunners i ett litet tag & för nuvarande är jag med i stadens Maffia. Har koll på hur man rollspelar gäng speciellt MC Klubb/gäng!

Vad tänker du att din roll som Boss över ett gäng ska innebära för gänget? Jag tänker att rollen som boss innebär att jag kommer att bära allt ansvar över gänget, det är MITT ansvar om en medlem inte kan bete sig, det är MITT ansvar om någon i klubben/gänget gjort något otillåtet, det är jag som kommer att bära skulden om gänget gör sig skyldig till någonting. Etc

Hur tänker du att du som gäng boss över gänget ska kunna utveckla serverns gäng rp? Jag tänker att om jag blir Boss också kallat president kommer jag att bidra med socialt och bra MC Klubb rollspel som jag tycker saknas på denna server, jag hjälper mer än gärna till att förbättra detta. Jag som boss kommer att göra upp strikta regler inom gänget för att det ska bli så bra Rollspel som möjligt samt att undvika massor med missförstånd. Jag säger det igen som jag sagt några gånger nu. Jag vill som president över Brödraskapet Wolfpack vissa vart skåpet ska stå gällande MC rollspel, jag vill ha massor skjuta och krig i onödan...

Berätta om hur ett bra kriminellt scenario ska se ut Det är svårt när det kan se ut på flera olika sätt men om vi tar en förhandling mellan två gäng som exempel. Båda gängen ska lyssna på vad varandra har att säga, det bästa skulle vara att gänget gör upp vapenvila under mötet/förhandlingen om detta handlar om fred. Jag tycker ett bra kriminellt scenario är när det används så lite skjutvapen som möjligt. Jag tycker att många som är med i gäng på denna server har fel uppfattning, tbh rollspelar många spelare i gäng för makt & pengar, jag vill ändra på detta punkt slut.

Hur ska du kunna uppnå att ha koll på gäng medlemmarna och så deras RP är hög? Jag kommer att göra en strikt lista med regler som MÅSTE följas, för att jag ska ha koll på detta när jag inte är inne så kommer jag för det första be medlemmarna hålla koll på varandra och sedan skaffa kontakter med andra gäng samt hjälpa de att hålla koll på deras medlemmar. Jag vill förmodar att det inte kommer bli några större problem eftersom att jag inte vill gå efter att gänget ska bli störst, bäst & rikast.

Hur hanterar du kritik? Jag hanterar kritik på ett bra sätt skulle jag vilja säga, jag tänker igenom kritiken jag fick och sedan ändrar på det som jag eller gänget gjorde dåligt! :)

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte får gänget? Jaa

Spelar du för tillfället på någon annan server än Multistaden? Nope och kommer inte att göra

Har du läst våra Regler? Aa

Ps. Har till och med hittat ett bra gänghus samt tagit coords så jag är ready to go!

Senast ändrad:

Rasken

Medlem
Gick med
13 Augusti 2020
Meddelanden
38
Reaktionspoäng
12
-rep för många mc gäng samt inte bra rp:are
Finns MC gäng svar ja, fast ingen av de som finns rollspelar som en MC, tycker också det är konstigt att en bannad skriver att någon är dålig på RP, blir lite dubbelmoral där

Trap

Medlem
Gick med
22 December 2020
Meddelanden
68
Reaktionspoäng
14
Finns MC gäng svar ja, fast ingen av de som finns rollspelar som en MC, tycker också det är konstigt att en bannad skriver att någon är dålig på RP, blir lite dubbelmoral där
Nu tycker jag att vi tar det lite lugnt här gubben, du är inte en bra rpare och de finns tillräckligt med mc gäng tyvärr

Rasken

Medlem
Gick med
13 Augusti 2020
Meddelanden
38
Reaktionspoäng
12
Nu tycker jag att vi tar det lite lugnt här gubben, du är inte en bra rpare och de finns tillräckligt med mc gäng tyvärr
Minns inte att jag någonsin har rollspelat med dig, säger det igen, en bannad spelare ska inte sitta och säga att folk inte kan rollspela punkt slut.

Hamodi

Medlem
Gick med
5 Juni 2020
Meddelanden
62
Reaktionspoäng
15
Minns inte att jag någonsin har rollspelat med dig, säger det igen, en bannad spelare ska inte sitta och säga att folk inte kan rollspela punkt slut.
Man märker ju nu hur du är mot andra och ja tror om ja har rätt nu att ni skulle va snälla i ert gäng, hur kan det funka om ens president inte ens kan hantera detta?

Rasken

Medlem
Gick med
13 Augusti 2020
Meddelanden
38
Reaktionspoäng
12
Man märker ju nu hur du är mot andra och ja tror om ja har rätt nu att ni skulle va snälla i ert gäng, hur kan det funka om ens president inte ens kan hantera detta?
Jag besvarar endast på era kommentarer, inget mer :)